تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 اسفند 98 | دسته بندی: سایر | کد خبر: 98042411245 |
به گزارش روابط عمومی شرکت صنابع ارتباطی آوا، از ساعات اولیه انتشار خبر شیوع بیماری کرونا و بحران به وجود آمده در کشور، یکی از اقداماتی که از طرف مسئولین ذیربط در دستور کار قرار گرفت، راه اندازی فوری و ضربتی مرکز پاسخگویی تلفنی جهت راهنمایی و هدایت میلیون ها نفر جمعیت کشور بود. با توجه به حجم انبوه بی سابقه تماسهای همزمان و شرایط استثنایی این بحران از قبیل لزوم حفظ فاصله و پراکنده بودن کادر درمانی پاسخگو، و از سوی دیگر فرصت زمانی ناچیز برای ایجاد زیرساخت فنی و ظرفیت میلیونی مورد نیاز، مراجع مسئول با انتخاب محصولات سوئیچ تلفنی آوا،
و با اقدامات اضطراری شرکت مخابرات ایران در زمینه تخصیص خطوط ارتباطی لازم با شبکه عمومی مخابرات کشور و با هماهنگی سایر اپراتورها و وزارت ارتباطات، ظرف مدت سه روز در اوایل اسفند ماه 98 سامانه تلفنی 4030 را ایجاد، راه اندازی، و به بهره برداری رساندند.این در حالیست که در حالت عادی فرایند ایجاد چنین سامانه پر ظرفیتی مشتمل بر تامین تجهیزات، پیاده سازی و راه اندازی، تعریف خطوط مخابرات شبکه عمومی و ... ماه ها زمان می برد. همچنین تیم فنی صنایع ارتباطی آوا به محض اعلام مسئولین ذیربط با حضور در محل، پشتیبانی فنی شبانه روزی سامانه سوئیچ مرکز تماس مذکور را بر عهده گرفت.این سوئیچ ساخت ایران، با بهره گیری از فناوری NGN/IMS و هوش مصنوعی، امکانات عملیاتی گسترده ای را در اختیار شبکه 4030 قرار داده و این امکان را فراهم نمود که ده ها هزار نفر کادر پزشکی و درمانی پاسخگو، در سراسر کشور و از طریق هر سیستم ارتباطی که در دسترس ایشان باشد (اعم از حضور فیزیکی در ساختمان مرکز تماس 4030 و مراکز همیار 4030، و یا هر مکان دیگر با تلفن همراه، تلفن ثابت در منزل یا محل کار، یا اینترنت) و در هر ساعتی از شبانه روز که قادر به پاسخگویی باشند وارد سامانه شوند، و از سوی دیگر میلیون ها تماس وارده مردم توسط سامانه توزیع و تحلیل شوند و گزارشات آماری و مدیریتی مورد نیاز در لحظه ایجاد گردد.
تا تاریخ انتشار این خبر، طبق اعلام مسئولین وزارت بهداشت بیش از 26 میلیون نفر در کشور از لحاظ ابتلا به کرونا غربالگری شده اند که 20 میلیون نفر از آنها از طریق سامانه تلفنی 4030 انجام شده است.
شایان ذکر است سامانه 4030 در تاریخ 7 اسفند 98 به درخواست وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کرونا، با مدیریت مجموعه برکت تل راه اندازی شد و در حال فعالیت می باشد.
صنایع ارتباطی آوا در این شرایط بحرانی که مسئولین حوزه سلامت کشور در حال تلاش شبانه روزی هستند، به سهم خود از فداکاری تمام پزشکان، پرستاران، و سایر کادر درمانی، خاضعانه قدردانی می نماید.
مطالعه بیشتر: