تاریخ انتشار: یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 | دسته بندی: جوایز و افتخارات | کد خبر: 92022213125 |
نهمین جشنواره ی ملی فنآفرینی شیخ بهایی به همراه نمایشگاه فن آفرینی 19 تا 21 اردیبهشتماه 1392 در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار و با معرفی برترینها به کار خود پایان داد.
دراین جشنواره شركت های زیادی ثبت نام نمودند كه پس از چندین مرحله داوری متعدد در بخش كسب و كار، 190 طرح به مرحله پیش پایانی راه یافته كه 20 نفر جهت مرحله پایانی راه یافتند. همچنین در بخش فن آفرینان از بین طرح های ارایه شده 87 طرح به مرحله قبل پایانی راه پیدا كرده كه از بین 87 طرح راه یافته به مرحله پیش پایانی تعداد 18 كاندید در سه گروه نوپا، در حال رشد و رشد یافته، به مرحله ی نهایی داوری راه یافته و پس از 3 روز داوری سنگین، در حین روزهای جشنواره، صنایع ارتباطی آوا موفق به اخذ رأی نهایی داوران نهمین جشنواره ی ملی فن آفرینی شیخ بهایی و برگزیده شدن در گروه فن آفرینان رشد یافته و دریافت لوح زرین جشنواره گردید.
نكته حایز اهمیت این دوره از جشنواره، دریافت جایزه ی دوم "جایزه ی پیروز" بود كه در بین برگزیدگان جشنواره فقط به صنایع ارتباطی آوا، تعلق و اهدا گردید.
معاون مدیرکل یونسکو در بخش علوم ضمن حضور در مراسم اهدا جایزه و اعلام برندگان جشنواره، سیاست گذاری و ظرفیت سازی و مشارکت در فعالیتهای مرتبط با علم و فن آفرینی را از برنامههای یونسکو برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشحالیم که ایران در زمینههای مختلفی با یونسکو همکاری نزدیکی دارد.
جشنواره ی ملی فنآفرینی شیخبهایی یکی از چهار جشنواره ی برتر کشور در حوزه ی علم و فناوری بوده و توسعهی فنآفرینی، خلاقیت و نوآوری، شناخت و تقدیر از برترینهای عرصه فنآفرینی، ایجاد فضای تعامل بین فعالان عرصههای مختلف فنآفرینی، تجاری سازی دستاوردها و در کنار هم قرار گرفتن صاحبان صنعت و فناوری ار مهمترین اهدافی است که برای این جشنواره تبیین شده است.
این جشنواره مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان بوده و از فن آفرینان برگزیده این جشنواره حمایت میكند كه این مسأله سبب ایجاد انگیزه در این گروه از نخبگان جامعه و رقابت بسیار سنگین آنها در جشنواره می باشد.
در این دوره از جشنواره در بخش طراحی کسب و کار 19 طرح به مرحله کاندیداتوری رسید که شش طرح، برنده و شایسته ی تقدیر شناخته شد، در بخش فن آفرینان نیز 18 شرکت دانش بنیان کاندیدای برتری شناخته شدند که در نهایت 9 شرکت در 3 بخش نوپا، در حال رشد و رشد یافته انتخاب شد.